Histoires de Parfums to francuska marka założona w 1999 roku. Jej twórcą jest Gerald Ghislain, który obejmuje również stanowisko dyrektora kreatywnego. Marka oferuje zapachy niezwykłe, niebanalne oraz niesamowicie intrygujące. Do produkcji perfum Histoires De Parfums stosowane są najcenniejsze esencje, a wielką ich zaletą jest nadzwyczajna trwałość. Wyjątkowe perfumy Histoires De Parfums są wprost stworzone dla prawdziwych koneserów perfum, którzy zwracają uwagę na jakość i nietypowość.

Gerald Ghislain rozpoczął swoją karierę w szkole hotelarskiej w Tuluzie mając 13 lat. Potem nastąpił znaczący zwrot w jego życiu, ponieważ postanowił oddać się sztuce tworzenia perfum. W związku z tym aplikował do elitarnej ISIPCA w Wersalu – jedynej niezależnej szkoły perfumiarskiej na świecie. W 1999 roku wystartował z własną marką perfumeryjną, bowiem perfumy zawsze były jego wielkim marzeniem.

Zawsze mam szeroko otwarte oczy, ponieważ moje codzienne życie, a także wszystkie moje podróże są niewyczerpanym źródłem inspiracji. Często wspominam swoje życie podczas spacerów. Lubię przechadzać się po każdym mieście, które odkrywam. Czuję nastrój, słyszę otaczające mnie dźwięki, podziwiam architekturę. To wyjątkowy moment, w którym rodzą się moje pomysły – Gerald Ghislain

Histoires de Parfum ma na swoim koncie ponad 40 różnych kompozycji zapachowych, które w większości są inspirowane życiorysami wyjątkowych postaci. Prawie każdą z butelek charakteryzuje bardzo czytelny design flakonów, które prezentowane bokiem przypominają tomy książek ustawionych na regale. Dziś skupię się na kolekcji wyjątkowo odbiegającej od tego stylu. This is not a blue bottle to seria, która miała swój początek w 2015 roku i jest kontynuowana do dziś. Poznajcie dwa zapachy ze słynnej niebieskiej linii marki Histoires de Parfums.


This is not a blue bottle 1.3

Podczas tworzenia tego zapachu marka Histoires de Parfums zainspirowała się najstarszym i najpotężniejszym elementem świata: ogniem. Czerwona pomarańcza, róża oraz szafran to główne nuty zapachowe tworzące ten wyjątkowy zapach. Delikatny, świeży i bardzo uniwersalny zapach 1.3 charakteryzuje wyjątkowa moc i projekcja, które są na bardzo wysokim poziomie. Trwałość jest równie dobra, choć nie jest to jeden z tych zapachów, który podąża za nami przez cały dzień.

Masywny, niebieski flakon z pięknym ognistym kołem (w wersji 60ml design jest nieco okrojony i dostajemy pół koła) z pewnością nie należy do banalnych buteleczek, które po zużyciu zapachu wyrzucamy i zapominamy o nich. Seria This is not a blue bottle to małe dzieło sztuki, które pieści nasze zmysły.


This is not a blue bottle 1.5

Ten zapach pojawił się w 2018 roku, jako dwuczęściowa kontynuacja serii This is not a blue bottle z 2015 roku. Tym razem w dwóch wersjach 1.4 oraz 1.5, które powstały na wzór Yin Yang, co również odzwierciedlają pasujące do siebie flakony wykonane w odwrotnych do siebie barwach.

W filozofii Yin Yang każdy element we wszechświecie ma swoje przeciwieństwo: kobiecy-męski, dzień-noc, ogień-woda, naturalny-syntetyczny. Yin i Yang to dwie wzajemnie zależne od siebie siły. Są to dwa aspekty tej samej rzeczywistości.

Zapach sygnowany numerem 1.5 to kwiatowo aldehydowe perfumy dla kobiet i mężczyzn. Słoneczny dzień, błękitne niebo, w powietrzu wyczuwalne są cytrusy oraz świeże ozonowe nuty. Taki jest właśnie zapach 1.5 – świeży, mineralny i orzeźwiający. Idealnie nadaje się na lato. Kompozycja utrzymuje się na skórze do 6 godzin. Ten zapach jest stworzony wyłącznie z syntetycznych molekuł.

Histoires de Parfums nie jest jedną z tych marek, które błyszczą w wielu nagłówkach w świecie niszowych perfum. Gerald Ghislain za cel postawił sobie stworzenie idealnych kompozycji, które nie będą potrzebowały wielkiej reklamy aby podbić serca miłośników perfum na całym świecie – i moim zdaniem – idealnie wywiązał się z tej obietnicy.

Perfumy marki Histoires de Parfums są dostepne w polsce w perfumerii Moncredo

(Wszystkich wyświetleń 283, z czego 1 w dniu dzisiejszym)